
イサムノグチと北大路魯山人/出会いを中心に2つの偉大な個性のぶつかりあいを演出し傑出した仕事とその背後にある美意識との関係を探ります









商品原始頁面
商品售價 |
2,050
459
|
商品狀態 | やや傷や汚れあり |
此參考翻譯中文功能是由Google翻譯所提供,跨買不保證翻譯內容之正確性
將商品說明翻譯成中文
1996年 330P
ごあいさつ
「イサム・ノグチと北大路魯山人」展を開催いたします。
20世紀を代表する石の彫刻家イサム・ノグチ(1904, ロサンジェルスー1988, ニューヨーク)は、モニュメント,庭や公園などの環境設計,家具や照明のインテリアから舞台美術までの幅広い活動を行 った, 極めてユニークな空間デザイナーでもありました。
近年ますますその名をポピュラーなものにしている北大路魯山人 (1883, 京都一1959, 鎌倉)も、 書家、篆刻家として出発しながら、食を中心とした生活環境の全体を、斬新な審美家としての眼でとらえ直し,陶磁器,漆器, 絵画をはじめインテリアまでをデザインした、異色の総合芸術家でした。
1950年代初めに来日したノグチは北鎌倉の魯山人邸,窯場に仮住いして、土着的なものに触発さ れた、陶器による彫刻や,「あかり」をはじめとした「和風のデザイン」を多く残しました。また外遊を挟んで, 魯山人の晩年は、より闊達で自在な、大胆な造形に向かいます。日米の混血として、また自由でコスモポリタンな精神で,単一なジャンルを超えて地球環境をひとつの大きなデザインの個性に作り変えたノグチ。伝統工芸の技術や古陶磁の価値を自由自在に吸収しながら、そのモダンな再生に成功した独創の男,魯山人。
「美意識と空間」。1950年代初めの出会いを中心に、ふたつの偉大な個性のぶつかりあいを演出し、傑出した仕事とその背後にある美意識との関係を探ります。西欧と東洋,伝統の再創造、技術と感性、芸術ジャンルの広がり、そして芸術家の個性とは何かといった、今日の日本人にとって最も深い課題をそこから感じとりたいと願います。
本展覧会の実現に際し,甚大なご協力をいただいたニューヨークのイサム・ノグチ財団をはじめとする作品所蔵家の方々、またご助言,ご協力くださった研究家, 関係者の皆様、そしてご協賛,ご後援,ご協力いただいた各企業各関係機関に, 心より感謝をいたします。
1996年主催者
Greetings
"Isamu Noguchi and Rosanjin Kitaoji" exhibition will be held.
Isamu Noguchi (1904, Los Angeles 1988, New York), one of the leading stone sculptors of the 20th century, has engaged in a wide range of activities, from environmental design of monuments, gardens and parks, interiors of furniture and lighting to stage art. He was also a very unique space designer.
Rosanjin Kitaoji (1883, Kyoto Ichi 1959, Kamakura), whose name has become more and more popular in recent years, also started out as a calligrapher and seal carving artist, and was a novel aesthetic artist who took the whole living environment centered on food. He was a unique general artist who designed ceramics, lacquerware, paintings, and even the interior.
The Noguchi came to Japan in the early 1950s Rosanjin House of North Kamakura, with temporary residence in kilns, was inspired by the indigenous ones, and sculptures by the pottery,"Akari"was, including the "Design of Japanese-style" I left a lot. In addition, Rosanjin's later years will be more open and flexible, with a bold outing. As a mixed race of Japan and the United States, and with a free and cosmopolitan spirit, Noguchi has transformed the global environment into one big design individuality that transcends a single genre. Rosanjin, an original man who succeeded in modern reproduction while freely absorbing the techniques of traditional crafts and the value of old ceramics.
"Beauty and space". Focusing on the encounters of the early 1950s, the two great personalities collide and explore the relationship between outstanding work and the aesthetics behind it. Western Europe and the Orient, tradition of re-creation, technology andsensitivities,the spread of the art genre, and the individuality of the artists were saying something,most profound for today'splease want to perceive from them thechallengesJapanese.
表紙小傷、小汚れ。ページ小黄ばみ。もちろん読む分には問題ありません。
なお細部に至るまではチェックしきれない場合がありますので、書き込み・線引き・記名・蔵書印・値札等ある場合があります。ご理解の上、ご購入下さい。
ごあいさつ
「イサム・ノグチと北大路魯山人」展を開催いたします。
20世紀を代表する石の彫刻家イサム・ノグチ(1904, ロサンジェルスー1988, ニューヨーク)は、モニュメント,庭や公園などの環境設計,家具や照明のインテリアから舞台美術までの幅広い活動を行 った, 極めてユニークな空間デザイナーでもありました。
近年ますますその名をポピュラーなものにしている北大路魯山人 (1883, 京都一1959, 鎌倉)も、 書家、篆刻家として出発しながら、食を中心とした生活環境の全体を、斬新な審美家としての眼でとらえ直し,陶磁器,漆器, 絵画をはじめインテリアまでをデザインした、異色の総合芸術家でした。
1950年代初めに来日したノグチは北鎌倉の魯山人邸,窯場に仮住いして、土着的なものに触発さ れた、陶器による彫刻や,「あかり」をはじめとした「和風のデザイン」を多く残しました。また外遊を挟んで, 魯山人の晩年は、より闊達で自在な、大胆な造形に向かいます。日米の混血として、また自由でコスモポリタンな精神で,単一なジャンルを超えて地球環境をひとつの大きなデザインの個性に作り変えたノグチ。伝統工芸の技術や古陶磁の価値を自由自在に吸収しながら、そのモダンな再生に成功した独創の男,魯山人。
「美意識と空間」。1950年代初めの出会いを中心に、ふたつの偉大な個性のぶつかりあいを演出し、傑出した仕事とその背後にある美意識との関係を探ります。西欧と東洋,伝統の再創造、技術と感性、芸術ジャンルの広がり、そして芸術家の個性とは何かといった、今日の日本人にとって最も深い課題をそこから感じとりたいと願います。
本展覧会の実現に際し,甚大なご協力をいただいたニューヨークのイサム・ノグチ財団をはじめとする作品所蔵家の方々、またご助言,ご協力くださった研究家, 関係者の皆様、そしてご協賛,ご後援,ご協力いただいた各企業各関係機関に, 心より感謝をいたします。
1996年主催者
Greetings
"Isamu Noguchi and Rosanjin Kitaoji" exhibition will be held.
Isamu Noguchi (1904, Los Angeles 1988, New York), one of the leading stone sculptors of the 20th century, has engaged in a wide range of activities, from environmental design of monuments, gardens and parks, interiors of furniture and lighting to stage art. He was also a very unique space designer.
Rosanjin Kitaoji (1883, Kyoto Ichi 1959, Kamakura), whose name has become more and more popular in recent years, also started out as a calligrapher and seal carving artist, and was a novel aesthetic artist who took the whole living environment centered on food. He was a unique general artist who designed ceramics, lacquerware, paintings, and even the interior.
The Noguchi came to Japan in the early 1950s Rosanjin House of North Kamakura, with temporary residence in kilns, was inspired by the indigenous ones, and sculptures by the pottery,"Akari"was, including the "Design of Japanese-style" I left a lot. In addition, Rosanjin's later years will be more open and flexible, with a bold outing. As a mixed race of Japan and the United States, and with a free and cosmopolitan spirit, Noguchi has transformed the global environment into one big design individuality that transcends a single genre. Rosanjin, an original man who succeeded in modern reproduction while freely absorbing the techniques of traditional crafts and the value of old ceramics.
"Beauty and space". Focusing on the encounters of the early 1950s, the two great personalities collide and explore the relationship between outstanding work and the aesthetics behind it. Western Europe and the Orient, tradition of re-creation, technology andsensitivities,the spread of the art genre, and the individuality of the artists were saying something,most profound for today'splease want to perceive from them thechallengesJapanese.
表紙小傷、小汚れ。ページ小黄ばみ。もちろん読む分には問題ありません。
なお細部に至るまではチェックしきれない場合がありますので、書き込み・線引き・記名・蔵書印・値札等ある場合があります。ご理解の上、ご購入下さい。
代購注意事項:
- 購買mercari及其他二手交易平台商品,建議加選「開箱拍照」服務,否則商品進入國際運輸後將無法處理。
- 在結帳時勾選付費服務「開箱拍照」,就可在商品抵達日本倉庫時進行拍照,確認商品數量,並檢查商品是否相符。
- 開箱拍照後若有圖文不符合商品說明的情況時,可向賣家和網站方反應問題。
- 反應與交涉不保證商品可以退款或換貨,網站方不一定會受理,最終裁量權在網站方,跨買盡力協助處理。
- 贗品相關問題由於牽涉到主觀的判斷問題,必須在開箱拍照後,提供與正品的比對和說明,才可向賣家和網站反應與交涉。
mercari交易注意事項:
- 部分賣家會在同一個頁面販售多項商品,目前跨買無法指定購買其中幾項商品,也沒有辦法針對其中幾件進行議價。若希望購買商品,需全部購買。
- 購買前對商品有疑問請到 LINE線上客服
- 對商品有任何疑問或議價需求請在購買前先提出,購買後就無法向賣家提問或要求降價。
- 由於mercari沒有商品同捆合併寄送功能,每筆訂單都是個別出貨,會產生多筆手續費和日本當地運費。
- 無法要求賣家以指定方式寄送,會依賣家提供寄送方式為主。
- 下單購買後無法取消交易,請會員在購買前查看賣家的商品說明與評價,並在理解商品說明中記載的注意事項之後再下單。
- 如果mercari商品頁有以下狀況,請不要下單:
1. 商品頁面裡沒有照片。
2. 有寫「即購入不可」「即購入X」「即買い禁止」等類似字樣。
3. 他人專用賣場,例如:「abc樣專用」。
其他推薦商品: